Grappige patiënten

Af en toe kom je wel eens wat grappige patiënten tegen in de apotheek… En deze leuke gesprekken wilde ik toch wel eens delen met jullie!

 

Patiënt: “Ik ben een beetje misselijk, heeft u daar iets voor?”
Ik: “Natuurlijk, ik heb pilletje A, dat is op natuurlijke basis en is iets zacht en heeft weinig bijwerkingen. Of ik heb pilletje B, die is iets sterker, maar kan wat slaperigheid geven. Dus dat kan u beter niet gebruiken als u nog met de auto moet rijden.”
Patiënt: “Ah ja, en wat zijn de prijzen?”
Ik: “Pilletje A heeft prijs A en pilletje B heeft prijs B.
Patiënt: ” Ok, ik neem het mee als u mij pilletje B voor prijs A geeft.”
Ik: “Meneer, wij zitten hier niet in Afrika hé…”

 

Patiënt: “Ik ben op zoek naar crème X”
Ik: “Ik zal eens even kijken of ik dat in stock heb, mevrouw.”
Ik: “Oei, ik denk dat ik dat niet heb liggen momenteel, ik kan het wel bestellen voor straks.”
Patiënt: “Kan u toch niet nog eens kijken? Ik wil dat wel nu kopen.”
Ik: “Sorry mevrouw, maar ik heb het echt niet in huis.”
Patiënt: “Heeft u dat nu echt niet liggen?”
Ik: “Ik heb dat momenteel niet in huis, maar ik kan het wel bestellen voor straks. Ik kan u wel nu al een staaltje van crème X meegeven, zodat u al verder kan tot het hier geleverd wordt”
Patiënt: “Ah ja, dat is goed. Dan kan ik al even verder”
* Ik geef het staaltje aan de patiënt*
Patiënt: “Maar ligt die crème nu echt niet in de schuif?”
Ik: “Nee mevrouw, die ligt echt echt echt écht niet in de schuif.”
Patiënt: “Ah ja, dat is wel jammer…”
Aaaahhh nee, wacht! Als u het een magische 6x vraagt, dan heb ik het plots wél liggen voor u!

 

 

Je moet er af en toe toch wel eens goed mee kunnen lachen, want anders hou je het toch niet vol in de maatschappij van vandaag! 😉

Geef een reactie

