Allereerste trui

 

img_2231

Ik brei eigenlijk wel graag. Zo lekker als een oud omaatje in de zetel zitten en wat zitten tikken met die stokken terwijl je favoriete serie speelt. Héérlijk! Maar wat gaat breien toch altijd zo traag vooruit… Het duurt zo lang voor je iets af hebt en voor je het kan dragen! Maar af en toe waag ik me er toch nog eens aan en begin ik een nieuw project. Standaard begin ik in de zomer en dan is ie (soms) af in het midden van de winter.

Oh, ik kan ook voor geen meter een patroon volgen. Ik ben veel te afgeleid tijdens het breien om de tel bij te houden of om te weten wanneer ik moet minderen of meerderen. Om diezelfde reden brei ik ook enkel rechts of averechts, geen speciale fantasiesteken.

img_2230

Maar deze keer kreeg ik toch maar eens een draagbaar model zowaar! Ik voegde een leuk detail toe met mijn nieuwe leerstempels. De trui is een oversized model en helaas is de wol toch wat prikkerig. Daarbij is de trui zo warm, dat ik niet weet of dit warmbloedje ze vaak gaat dragen. Ik heb het namelijk nogal snel warm…

Het is een wolletje van Veritas, die kocht ik een tijdje geleden toen er korting was op de bolletjes (lees hier), gecombineerd met een glitterdraadje uit de oude doos.

Professioneel kan je deze trui uiteraard niet noemen. Maar als allereerste afgewerkte trui kan ze er nog best mee door. Tot nu toe hield ik me bij het breien van sjaals en haakte ik mutsen en handschoenen omdat dat me te moeilijke vormen zijn om te breien. Maar oefening baart kunst en hopelijk verbetert elke creatie zichzelf beetje bij beetje!

img_2232

4 thoughts on “Allereerste trui

  1. Helemaal niet slecht! Jammer dat de wol een beetje prikt, dat kan ik ook niet verdragen. En dat zo’n trui dan snel te warm is, begrijp ik ook! Als je maar even beweegt, begin je al te zweten en da’s ook niet de bedoeling. Maar toch heel knap dat je dit uit je mouw hebt kunnen schudden!
    ps: Ik brei ook soms, maar dat gaat ook zo langzaam dat ik toch maar weer mijn haaknaald pak 🙂 Begrijp je dus helemaal!
    Groetjes en een fijne dag,
    Sigrid

Geef een reactie

