Handlettering

img_2255

Jep, ik heb er weer een hobby bij. Laten we zeggen: een obsessie. Ik zag het boek “Handletteren doe je zo” van Karin Luttenberg al enige tijd geleden op meerdere blogs voorbij komen en iedereen was er steevast wild van. Tijd dat ik me het boek dus ook aanschafte om eens uit te pluizen wat iedereen daar zo goed aan vond! Handletteren fascineerde me al langer en ik ben best creatief, maar ik vind het zo moeilijk om met een blanco blad te beginnen en er zomaar iets van te maken. Een aantal handige trucs om het toch maar eens te proberen, lijken me dus handig! Eerst proberen en wat klungelen, maar hopelijk word ik hier na een tijdje meer bedreven in om echt iets mooi op papier te kunnen zetten!

Toen ik het boek vond in de boekhandel, lag er een ander boekje naast dat mijn aandacht toch ook wel wist te trekken. “4 seizoenen inspiratie voor handletteren en tekenen” van Hyshil Sander. Ik vond de combinatie leuk gemaakt. Er werden een aantal simpele aquarel technieken in gebruikt om te combineren met handlettering. Heel fijn! Maar ik heb nog wat meer tijd nodig om ook dit boekje een goed te kunnen bekijken!

Hierboven zie je mijn allereerste pogingen. Nog niet zo belachelijk slecht vind ik. Ik zie er vooral al een paar fouten in, waar ik dan weeral uit kan leren. Maar ik vond het vooral heel erg leuk om te doen. Quotes houden me zoizo altijd wel bezig en ik teken ook graag. Hopelijk kan ik er elke dag een beetje tijd voor uit trekken om af en toe eens iets op instagram te kunnen posten!

Ik ben op instagram te vinden onder de naam ‘haaksterretje’, maar dat kon je alvast wel raden! 😉

2 thoughts on “Handlettering

Geef een reactie

