Tumbler schilderen

img_2238

Op verschillende Silhouette Cameo en andere creatieve groepen zie ik vaak glitter tumblers voorbij komen. Sommige echt helemaal overdreven, maar een aantal echt beeldig mooi. Nu heb ik al het materiaal in huis gehaald, maar weet ik niet goed hoe ik er nou juist aan moet beginnen. Ik heb al meerdere filmpjes op youtube gekeken en al naar een aantal DIY’s gezocht. Maar ik weet niet zo goed wat ik nou juist erop wil zetten en ik kan ook maar geen epoxy hars vinden, die je moet gebruiken om alles op het einde goed te beschermen door er een doorschijnende epoxy laag over te spuiten, die toch de glans van de glitter niet doet verdwijnen.

Daarnaast moet de tumbler ook in meerdere dunne lagen gespoten worden en vervolgens regelmatig gedraaid worden zodat de de lak niet naar beneden begint te druipen. Dat klinkt eigenlijk al als zot veel werk in mijn oren. En nu durf ik er dus niet meer aan te beginnen. Hoewel ik ondertussen al zo’n 40 euro heb uitgegeven aan verschillende benodigdheden: een niet al te dure kop van action, verschillende spuitbussen, glitters en een doorschijnende glanslak.

 

Daarnaast vrees ik dat er enorm veel werk in gaat kruipen en dat ik er echt een volledige dag moet voor uittrekken, zodat ik de lagen echt goed kan spuiten en mijn tijd ervoor nemen om de allereerste deftig te maken en mijn tijd te nemen om geen fouten te maken.

Hieronder wat inspiratie om hopelijk toch nog eens de moed te vinden om aan de slag te gaan!

 

Geef een reactie

