Toegestaan of niet?

787

Ik zit al lange tijd te denken om misschien een overlock te kopen… De mooiere afwerking binnen en voor de betere stretchsteken. Maar het Lief vindt het een beetje stom om zoveel geld uit te geven om het binnenin mooier af te werken, geen kat die dat ziet hé! En ergens heeft hij natuurlijk gelijk, het blijft veel geld. En misschien kan ik dat geld beter aan iets anders besteden.

Maar toch kan ik die kriebel en af en toe die twijfel die dan toeslaat in mijn hoofd, nooit helemaal onderdrukken. Ik heb mijn nieuwe naaimachine momenteel een jaar en ik leer nog elk moment bij – zo heb ik vandaag nog een soort stretchsteek ontdekt, maar het is natuurlijk niet zo goed als een overlock. Ik word nog wijzer van elk project dat van onder mijn naaimachine uitrolt, maar toch lijkt een overlock mij nog een groot avontuur dat ik enorm graag wil gaan ontdekken.

En dan lees ik weer over een coverlock en dan ga ik nog harder twijfelen. Nog wat duurder dan een overlock, maar wel zo nodig als je echt sportkleding zou willen naaien. Of dat lijkt me toch zo… Wie van jullie heeft hier ervaring mee?

Ik zou eens een overlock in mijn schoot geworpen moeten krijgen, dan is het probleem in één keer opgelost. 😉 Als dat nou eens kon! Laat me weten hoe jullie hierover denken!

 

Bron foto: store.allamericansewing.net

3 thoughts on “Toegestaan of niet?

  1. Ik kan je geen advies geven wat betreft het werken met deze machines, want ik ben geen naaister, maar ik zou je toch eerder aanraden om er wél eentje te kopen. Ik ben zeker dat je hem vaak gaat gebruiken en dan is het het geld toch wel waard. Ook al ziet niemand de afwerking binnenin, jijzelf gaat iedere keer tevreden glimlachen als je je kledingstukken uit de wasmachine haalt, of aantrekt.
    Maar je moet er nu ook geen ruzie over gaan maken met het lief 😉
    Zoek eens wat rond of er geen wedstrijden of giveaways zijn om er eentje te winnen?? Of ken je iemand met zo’n machine en vraag eens of je er een keertje mee mag werken?
    Succes nog met je beslissing,
    Sigrid

  2. Ik zou er wel één aanschaffen. Kleding zit lekkerder als het op die manier is afgewerkt en de naden zijn ook mooier, zie je ook aan de buitenkant. Tot nu toe iedereen die ik ken die er na lang twijfelen 1 heeft aangeschaft is er super blij mee en zou niet anders meer willen. Even sparen dus wel…

Geef een reactie

