Geruite blouse

dsc_0092

Ik ben eigenlijk nogal een blouse of hemdjes-madam. Het voelt goed aan, ik draag het graag en je ziet er toch snel wat beter uit dan wanneer je een standaard shirtje aan hebt op je werk. Ik vond dit mooie lichte, wollen stofje in de stoffenwinkel in Kapellen en ik ging op zoek naar een losser patroon voor een blouse. Ik wilde graag een dubbel achterpand en borstzakken, dus kwam ik uit op blouse nr 20 uit de Knipmode van December 2014. De stof was niet zo enorm duur, maar ik herinner me het niet meer exact. Ik denk rond 12€/m.

xxxc

De eerste keer dat ik met lijnen en ruiten werk en ik moest dus wel eventjes goed opletten! De lijnen komen best goed uit aan de knopenrij vooraan en ik heb erop gelet om de ruiten 45° te draaien voor het achterpand en de borstzakken. Al zeg ik het zelf: ik vind het best geslaagd! Ik ben er tevreden mee en de blouse werd daarom al meerdere malen gedragen afgelopen winter! Maar tijd vinden om foto’s te trekken, dat was wat moeilijker, dus daarom nu pas op de blog. Beter laat dan nooit!

xxxg

De mouwen draai ik eigenlijk altijd een paar slagen om, zodat ze lekker 3/4 uit komen. Dat vind ik het fijnst om te dragen op het werk. Wel jammer is dat dan de binnenkant van de blouse naar buiten komt. En aangezien ik geen overlock heb, is dat enkel met een zigzag-steek afgewerkt en dat vind ik eigenlijk niet netjes genoeg. Maar helaas pindakaas, niets aan te doen!

Ik heb geen aanpassingen moeten doen aan het model. Het ging best vlot! Al was het een dikke stof voor mijn naaimachine om te verwerken, hier en daar moesten er best wat lagen doorstikt worden en daar had mijn machine het toch wel een beetje lastig mee. De blouse is trouwens achteraan een beetje langer dan vorig, dat vind ik ook fijn aan het model.

xxxb

Jaja, weer een fijn kledingstuk extra in de kast! En het zal zeker vaak gedragen worden! Lekker warm vanwege het wollen stofje en het houdt zelfs best goed de wind tegen. Ideaal voor de tochtjes op het werk dus!

Geef een reactie

