Nakd

dsc_0055

Even geen naai-gerelateerde post, haha! Tijdens de vasten wilde ik een soort detox doen. Vorig jaar deed ik al eerder suikervrij en dat wilde ik dit jaar graag herhalen. Ik merkte wel op dat het ook dit jaar weer heel moeilijk zat bij vrienden en familie. Ik kreeg allerlei rare opmerkingen, van: ‘Jij bent toch niet gelovig’ tot ‘je bent toch helemaal niet dik’. Ik kon hen maar niet bijbrengen dat het geen dieet was en dat ik het ook niet deed omdat ik katholiek ben, maar die periode is wel gemakkelijk te hanteren.

dsc_0056

Ik ben graag bewust bezig met mijn lichaam en wat ik allemaal in mijn aders steek. Ik lever elke dag medicatie af tegen hoge bloeddruk en te hoge cholesterol, dus ik weet wel wat het Bourgondische leven doet met je lijf.

In die gedachtengang ging ik dus op zoek naar een alternatief om te snoepen waar geen suikers aan toegevoegd werden. Ik probeer dan ook ‘toegevoegde-suikers-vrij’ te eten. Ik ga geen fruit of pasta laten vallen omdat het eigenlijk suikers zijn, want voor mij valt dat wel onder ‘best’ gezonde voeding.

dsc_0059

Toen bracht mijn suikervrije partner in crime dit lekkere tussendoortje mee! Op basis van dadels en fruit is het een fijn alternatief. Natuurlijk niet om er zo’n 3 op te eten op een dag, maar wel lekker om achter de hand te hebben voor ’s avonds of als je op stap gaat. Wel iets lastiger met mijn allergieën, dus ik kan niet elke variant zomaar eten.

dsc_0057

Mijn favoriet? Ik dacht op het eerste gedacht dat de chocolade versie zoizo mijn favoriet moest zijn, maar eigenlijk is dat toch niet zo. Ook al ben ik een echt chocolade-bekje. Ik denk dat ik de Berry Delight wel de lekkerste vind.

Geef een reactie

