Pam top LMV

dsc_0091

Ik ben een blouse-madam. Op het werk lijk je snel wat meer opgekleed met een blouse en toch zit het soepel en goed rond je lichaam. Liefst van al heb ik ze een beetje losser rond mijn lichaam, strakker rond de armen en als het kan ¾ mouwen. En als je ze zelf kan naaien, maak je ze helemaal naar je eigen wens natuurlijk!

aaa6

Ik kwam een leuk chiffon stofje tegen, waar ik al meteen een Pam top van La Maison Victor in zag. Helaas verdween het stofje voor een tijdje helemaal onderaan mijn stoffencollectie en duurde het even voor ik er weer aan dacht.

aaa5

Eigenlijk moet ik eerlijk bekennen dat ik eventjes schrik had voor ik eraan durfde te beginnen. De hals zag me er niet zo simpel uit met dat extra stuk stof voor de strik en alhoewel ik reeds eerder met chiffon gewerkt had, blijf ik het een moeilijk stofje vinden.

Maar eind goed, al goed! Het stofje rafelt wel enorm, dus eerst alle stukken zigzaggen langs de randen voor we er verder mee werken. Ik heb geen aanpassingen moeten doen, de mouwen zaten vanaf de eerste keer meteen goed. Het enige minpuntje is misschien dat het patroon iets langer had mogen zijn, want nu komt mijn shirtje steeds piepen onderaan.

Zo volgen er waarschijnlijk nog wel in de toekomst!

Geef een reactie

