Blossom jas LMV

image

Een bomberjack, dat wilde ik nog wel. Een handig kledingstuk voor uit de kast te halen op lentedagen dat het nog nét dat tikkeltje te fris is. Ik zag iemand met een prachtig exemplaar een keertje over straat lopen en dat inspireerde me. Ik wilde hem eigenhandig naaien, dus ik ging op zoek naar hét perfecte stofje. (Klik hier voor de shoplog)

image1

Daarna ging ik op zoek naar het perfecte patroontje voor een bomberjack. Ik zal vanalles passeren: met rechte hals, afgeronde hals, met steekzakken, met ritszakken, met boordstof, etc. Uiteindelijk bleven enkel een model uit een Knipmode en deze Blossom jas uit de La Maison Victor nog over. Na wat wikken en wegen, koos ik toch voor de Blossom jas. Ik paste wel wat aan: ik gebruikte de boordstof niet enkel aan de hals zoals het blad aanraad, maar ook voor de mouwen en onderaan aan de taille.

image3

Daarnaast werd het jasje vol-le-dig gevoerd. Wat een huzarenstukje… Maar een jas waar je niet echt in glijdt als je hem aan doet, die gaat niet veel gedragen worden. Dus bestelde ik ook nog deze prachtige voering bij stoffenkraam (klik hier voor de shoplog). Dan tekende ik de patroondelen opnieuw over en knipte ik deze zodat het beleg in de bloemenstof zou zijn en de voering hier mooi aan zou aansluiten. Ook in de nek deed ik dit zodanig dat de bloemenstof te zien is in de nekuitsnijding.

image1

Aan de fournituren ben ik bijna even veel geld kwijt als aan de stofjes, haha! Ik kocht prachtige gouden ritsen en dat bracht het kostenplaatje op iets meer dan 50€… Dat was even slikken en toen begon ik maar te hopen dat het project zou slagen!

image2

Uiteindelijk had ik best een maatje 36 mogen maken in plaats van mijn gewoonlijke 38. Ik vind hel toch wat ruim rond de taille uitvallen. Maar dat is eigenlijk het enige minpuntje dat ik kan vinden. Ik heb zoveel geleerd bij dit project: voor het eerst een rits op deze manier in een zak inzetten, een jas volledig voeren, nog eens met boordstof werken, …!

image4

Ik kreeg al een aantal leuke complimentjes op mijn nieuwe jasje en ik ben er vooral zelf héél erg blij mee. Het is net zo geworden zoals ik gehoopt had… Ik zou het ook zó gekocht hebben, als ik het zou zien hangen in een winkel! Ik vind het geslaagd en dit gaat nog vaak gedragen worden!

image2

Ik mis alleen nog een gepersonaliseerd naamlabel in mijn jasje! Ik dacht er wel aan om een lusje te maken om hem aan de kapstok op te hangen. 😉

2 thoughts on “Blossom jas LMV

  1. Wow hij is echt heel gaaf geworden! Zou inderdaad zo in een winkel kunnen hangen, denk dat je dan minstens dezelfde prijs kwijt bent trouwens.

Geef een reactie

