Favoriete naaigerief

tornmesje20110r

Je hebt zo van die hulpjes die je steevast nodig hebt, elke keer als je naait en even goed zijn er een hele hoop hulpmiddelen die je wel ergens liggen hebt, maar die je nooit gebruikt. Zo is een vingerhoedje absoluut nutteloos voor mij. Zo’n lomp geval, het lijkt me niet echt bruikbaar tijdens het naaien.

Maar een tornmesje daarentegen, dat heb ik telkens weer nodig! Om mijn foutjes recht te zetten en eindjes draad snel af te snijden als ik mijn schaar niet bij de hand heb. Maar het is zo’n klein dingetjes dat ik het vaker kwijt ben dan ik zou willen. Ondertussen heb ik er al 3 en allemaal in opvallende kleurtjes: geel, rood en blauw, en toch verdwijnen ze hier altijd in een zwart gat.

kleermakerskrijt20420kleuren20in20plastic20doosje

Kleermakerskrijt is nog zoiets dat niet aan mij besteed is. Te veel werk. Als het echt nodig is om een neep af te tekenen, dan haal ik mijn dierbare, oude zeepje wel weer boven! Zo’n afgewassen stuk zeep is ook nog fijn voor de portemonnee!

mundial-stofschaar-serra-sharp

Zo’n rolmesje en een mat om stof te snijden, staat nog op mijn verlanglijstje. Maar zolang moet ik het dus doen met mijn ouderwetse naaischaar! En ze is opnieuw vlijmscherp nadat de schoenmaker ze nog eens geslepen heeft. 😉

rolmeter-blauw-1024x1024

Ik heb natuurlijk ook wel zo’n oude lintmeter, maar ik werk liever met een rolmeter. Ik heb een paar fijne, kleine modellen en die gebruik ik veel liever dan die onhandige lintmeter…

 

Bron:

https://www.fourniturenhuis.nl/

https://www.scharenpunt.nl

https://sewweb.com

 

 

Geef een reactie

