Lief gestrikt

dsc_0536

Onlangs vond Het Lief zijn outfit voor de trouw van een nicht niet helemaal ‘af’. Of ik niet snel nog even een strikje kon naaien? Dus hop, de stoffenvoorraad werd boven gehaald – al goed dat die doos zo goed gevuld is, zo was er veel keuze- naaischaar bovenhalen en die benen onder de naaimachine steken. Op zich zit zo’n strik lekker snel in elkaar. Op een dik half uurtje is het geflikt. Het duurt nog het langste om de juiste vlieseline te vinden in de kast en deze erop te strijken (en die ellendige strijkplank uit de kast te halen…)

dsc_0537

Het begon met een zwart strikje, maar al snel volgde er een groene variant en vandaag rolde ook het grijze stippel exemplaar. Van alle restjes katoen die ik nog in de kast heb liggen, wil ik best wel strikjes maken! Je hebt dan ook maar een héél klein lapje stof ervoor nodig. Nu ga ik al helemaal geen restjes meer durven weggooien…

Ik merkte wel al op dat een iets dikkere katoen een mooier strikje oplevert dan een dunne katoen… Waardoor mijn blauwe strikje niet zo goed gelukt is, vind ik.

dsc_0540

Op zich weet ik niet of ze veel gedragen gaan worden… Zo vaak doet hij nou ook weer niet een hemd aan en ik denk dat enkel het zwarte exemplaar er nog mee door kan in zijn hoofd. Hij houdt niet zo van die gekke dingetjes en veel kleurtjes. Hij houdt het liever wat simpel.

dsc_0538

Achteraan sloot ik de strikjes met een kamsnap. Het zijn dus gemakkelijke aan-en-uit strikjes, hij moet ze niet helemaal zelf opknopen, want dan komt er niets meer van in huis. Ik heb steeds kamsnaps liggen in mijn voorraad. Altijd handig!

dsc_0541

Nog snel een vormpje uit karton gesneden zodat ze netjes gestapeld kunnen worden. Anders liggen ze maar ergens te slingeren in huis, dat zie ik zo al gebeuren.

Volgende keer wil ik eens dubbele strikjes proberen! Maar dat gaat niets zijn voor Het Lief… Haha.

Geef een reactie

