Onze moestuin groeit en bloeit

dsc_0522

Ondertussen heeft het goede weer een enorme boost aan de tuin gegeven. Zo fijn om te zien hoe alles vorm krijgt! De bieslook staat in bloei en dat geeft eigenlijk toch wel een mooi kleurtje aan de tuin.

dsc_0523

Het Lief heeft zonnebloemen gezaaid. En nee, niet een paar, maar maar liefst 72. Er zijn er al een aantal verhuisd naar mijn moeder en zijn ouders, maar er schieten er nog best veel over!

dsc_0524

De rabarber doet het eigenlijk altijd wel goed in onze tuin. Dit is het enige wat er al stond toen wij hier kwamen wonen. En eigenlijk moet ik er niets voor doen, maar ik geef het toch nog veel mest in het najaar.

dsc_0525

dsc_0526

De frambozen krijgen stilletjes aan vorm. Fascinerend proces om te zien!

dsc_0527

De ijssla in de sla-kas wordt ook stilletjes aan groter…

dsc_0528

Mijn radijzen zijn in 2 generaties gegroeid. Dus links zie je een grote radijs en rechts ernaast staan er al kleintjes te groeien. Er staat trouwens een net overgespannen om de kat uit dat deel van mijn moestuin te houden. Want Heiki vond het erg leuk om bovenop mijn mini-radijsjes en worteltjes te gaan liggen, waardoor deze afknakten…

dsc_0529

Aardbeitjes in de maak! Vorig jaar waren ze best zuur en niet zo lekker… Hopelijk dit jaar beter!

dsc_0530

De aalbesjes moeten nog wat rijpen, maar het water loopt me al in de mond…

dsc_0532

dsc_0533

Dan wel geen groenten of fruit, maar onze kattenstaarten staan er heel mooi bij!

dsc_0534

Last but nog least: Ruccola! Het groeit als een kool en overleeft alles: vrieskou en hitte! Bij mijn moeder schoot de ruccola het jaar erna vanzelf weer uit de grond… Benieuwd naar volgend jaar!

One thought on “Onze moestuin groeit en bloeit

Geef een reactie

