Herbruikbare watjes

dsc_0518

Dagelijks haal ik mijn make-up af met 1 of 2 watjes. Als je dus wat gaat doortellen, dan gebruik ik dus een hele berg watjes per jaar. Als je dan weet dat ze liters water nodig hebben om een paar watjes te maken en dat het eeuwen duurt voor deze watjes door de natuur afgebroken zijn… Dus vond ik het hoog tijd om zelf mijn herbruikbare watjes te naaien!

dsc_0519

Het is nog maar mijn allereerste probeersel, een soort prototype dus. Ik knipte maar gewoon vierkantjes, want rondjes is toch wel onhandiger om te knippen. Ik gebruikte badstof aan de éne kant en een zacht katoentje aan de ander kant.

dsc_0520

Ze zijn verre van perfect, maar omdat ik nog niet zo goed weet welke vorm ik wil en welke stoffen het aangenaamste zijn om te gebruiken, heb ik deze snel snel maar in elkaar gezet. En dan kunnen we in de tussentijd al eens ervaren hoe dit aanvoelt en of het goed werkt!

dsc_0521

Na gebruik kunnen de watjes mee in een netje de wasmachine in. Ik was toch elke week de handdoeken, dus dan gooi ik ze gewoon mee in de wasmachine die dan toch moet draaien. Dus minder water verspilling!

Geef een reactie

