Woohoo!

dsc_0550

Ja, het is zo ver! Ein-de-lijk!

Een tijdje geleden konden jullie hier al lezen dat ik toch wel graag een overlock zou willen aanschaffen. Zodat ik nog verder kan evolueren op naaigebied, om meer en gemakkelijker met tricot te kunnen werken én om shirts langs de binnenkant mooier en professioneler af te werken. Op het moment dat ik dat in mijn hoofd kreeg, wilde ik het liefst meteen naar de winkel rijden en er eentje kopen. Maar Het Lief zette me aan tot iets rationeler denken, haha. Eerst even nadenken en misschien wachten op mijn verjaardag voor wat sponsoring.

dsc_0551

Zo wist ik inderdaad meteen wat ik wilde voor mijn verjaardag. Wat moet je anders toch vragen hé? Dus kon het niet snel genoeg 29 mei zijn! Alle sponsoring werd dan opgeteld en ik holde naar de winkel! Eerder had ik al beslist dat het de Lewenstein 700d moest worden. Ik had er al goede commentaar over gelezen, zelfs van mensen die dit machientje al jaren hadden.

dsc_0552

Ik kocht hem bij de Naaimachinekliniek, die is niet zo ver van mijn deur en zo kan ik altijd meteen terug als er wat aan scheelt of voor het jaarlijks onderhoud. Daarbij organiseerden zij ook cursussen om er meteen goed mee te leren werken. Ik schreef me al snel in en volgde deze interessante les met veel plezier! Zo leerden we het toestel in te rijgen en kregen alle cursisten een handig boekje met oefeningetjes en tips. Daarbij werden ook alle instellingen voor de verschillende aanwezige machines goed uitgewerkt en die konden ook mee in het boekje genoteerd worden. Zo kan je de volgende keer meteen aan de slag als je je boekje maar even boven haalt!

dsc_0555

Het moeilijkste zal nog zijn om het toestel een plaatsje te geven… Mijn naaimachine staat eigenlijk al gewoon in de living, bij gebrek aan plaats. Maar ook omdat ik het toestel niet in de garage of in de kelder wil zetten én omdat het te vaak gebruikt wordt om het helemaal de keldertrap op- en af te sleuren. Daar vinden we vast nog wel een oplossing voor. Verhuizen ofzo? 😉

dsc_0553

Ondertussen rolde er al één project van onder dit nieuwe machientje onderuit. Het is nog eventjes wennen, zeker omdat het mesje een beetje voor de naalden staat en omdat je niet achteruit kan naaien. Al een geluk kan ik het mesje wel uitzetten. Nu nog maar te hopen dat we niet te veel gaatjes snijden waar er geen moeten zitten! Het zal wel een handigheid zijn, die we nog onder de knie zullen krijgen. Maar wat ben ik toch zo blij!

dsc_0554

 

Geef een reactie

