Vaderdag: Pabrusco

image-3-png

Vaderdag… Alle reclamefolders overvallen je er plots mee, maar toch vind je niets in die blaadjes wat jij cadeau wilt geven aan je allerliefste papa. Zo moeilijk ook om elk jaar terug met een fantastisch cadeau op de proppen te komen! En toch elk jaar ook nog een beetje origineel te zijn…

Dit jaar probeerde ik dat probleem een beetje anders op te lossen: ik kocht een fles Lambrusco, wat mijn vader nogal graag eens drinkt. En ik bedacht dat een persoonlijk label erop wel leuk zou zijn! Hieronder zie je de fles voor ik begon aan de transformatie!

image-2-png

Hoe doe je het?

De fles zette ik enkele uren in koud water te weken om het label eraf te krijgen. Warm water zorgt ervoor dat je label beter loslaat, maar ik wilde hem nu ook geen gekookte wijn cadeau doen. Daarna haalde ik de lijmresten weg met wat white spirit op een doekje. Op alle vettigheid er dan even af te wassen, schuimde ik de fles goed in met wat dreft en spoelde ik de fles af.

De fles liet ik drogen op een handdoek, toen ik ondertussen aan de slag ging op mijn computer in Word Office met verschillende lettertypes om een leuk label te creëeren. Een deel was knip- en plakwerk van het oorspronkelijke label van de fles wijn, maar ik voegde enkele persoonlijke elementen toe.

image-png

Daarna printte ik het af op een licht geel blad papier, knipte ik de vorm uit met een doodgewone schaar en met wat kinderlijm plakte ik het vast op de fles. Tadaa! Nog wat transparante inpakfolie en alles ziet er nog leuk uit ook!

Helaas moest ik de foto’s ’s avonds nemen, dus zijn de foto’s niet van fantastische kwaliteit, maar je hebt toch al een idee van het uiteindelijke resultaat zo hé.

Dus hierbij papa: Je bent de liefste!

image-1-png

Geef een reactie

