Deer and Doe: Bleuet

fff4

Ondertussen is het al enige tijd geleden sinds ik deze afmaakte. Maar foto’s nemen, kwam er om de één of andere reden niet van. Dus hierbij is dat al recht gezet!

fff3

Wat een prachtig patroon toch hé… Het heeft iets retro en toch is het ook heel erg lieflijk en hedendaags. Ik gebruikte een mooi zwaluwstofje van Veritas, dat ik haast niet durfde te verknippen omdat het zó mooi was.

Het patroon is op zich vrij kort, maar het is niet zodanig kort dat ik er niet meer mee durf te gaan werken. Maar ik merk wel dat ik enorm moet opletten met trapjes te nemen of te fietsen.

fff1

Het patroon was best simpel en vooral erg goed uitgelegd met de bijhorende tekeningen. Ik had er wat schrik van, omdat het veel verschillende patroondelen zijn, maar eigenlijk ging het meteen erg vlot! Het enige mankement is dat de armen wel hééél smal zijn. Ik heb nu niet overdreven dikke armen, maar wel net ietsje omvangrijker dat het gemiddelde meisje denk ik. Ondanks dat ik helemaal geen armoefeningen doe, heb ik er best wat spieren zitten. En dus zitten de mouwen nogal erg krap. Niet zo’n fijn gevoel en soms krijg ik de jurk ook amper in mijn eentje uit! Dat speelt wel altijd in mijn achterhoofd als ik die jurk wil aantrekken… Zeker om te gaan werken… Die notitie maak ik voor volgende keer.

Helaas schoot er niet genoeg stof meer over om grotere mouwen te knippen en aan te zetten… Misschien dat ik me in de toekomst nog wel eens buig over dit probleem en witte mouwen aan zet? Maar daar ben ik nog lang niet over uit…

fff

Het lieve strikje aan de achterkant schreeuwde om een andere kleur, dus deed ik die net als de halsboord in het wit. Zo valt het nog een beetje beter op! Vooraan sloot ik de jurk met veel witte kamsnaps. Zo duurt het best lang om de jurk aan of uit te doen, maar visueel heeft het zeker het effect dat ik op het oog had!

fff5

Conclusie: jammer van de mouwen… Daardoor vind ik dat de jurk ook een beetje trekt rondom mijn boezem. Maar het is zeker nog haalbaar om ze te dragen, en dat wordt ook zeker gedaan!

fff2

4 thoughts on “Deer and Doe: Bleuet

  1. Echt heel mooi!
    Mijn belladonne van deer and doe heeft ook die lengte. ’s morgens denk ik ok om te gaan werken maar overdag vind ik hem idd af en toe tekort (vooral onder mijn labojas)

    Zeker nog eentje maken

Geef een reactie

