Dé vraag

19397734_10154901027669480_576060205_n

Ondertussen zijn Het Lief en ik al 7 (!) jaar samen. Wat ooit begon als een prille romance tussen 2 vrienden in het laatste jaar van het middelbaar is ondertussen uitgegroeid tot een prachtige relatie, waarin ik hem nog altijd beschouw als mijn beste vriend en zelfs een beetje mijn ‘soulmate’.

Er vonden al een aantal trouwerijen plaats bij neven en nichten, wat ons toch aan het denken zette: hoe zouden wij het willen, wat vinden wij leuk, etc… Al meerdere malen werd erover gepraat, maar er waren nog geen concrete plannen. Niemand die ervan verschiet, een huwelijksaanzoek zat er wel aan te komen! Maar nu zullen jullie wel benieuwd zijn hoe het gebeurt is!

Dus toen we romantisch met ons tweetjes op stap gingen om onze 7 jaar samen te vieren, had hij de ring goed verstopt. We gingen namelijk kajakken in de Ardennen. Hemels met dit weer, alweer lang geleden voor ons en ideaal om samen te doen! Dus pakten we onze ton in met eten, drinken, gsm’s en … een reserve paar sokken! Dat vond ik toch wel wat raar, maar ik dacht: ‘laat hem maar doen, die heeft straks zoizo natte voeten’. Na een tijdje te kajakken, gingen we aan de kant voor de lunch. Tussen de brandnetels spreiden wij ons strandlaken uit en haalden we onze sandwiches boven. Tot ik merkte dat hij eigenlijk niet zoveel honger had. Hij haalde zijn paar sokken boven en een brief. Met een mooi gedicht vertelde hij wat hij voor me voelt en ging op zijn knie zitten. De sokken onthulden een mooi doosje en daarin nog een mooiere ring. Natuurlijk moest ik hierop ‘Ja’ zeggen, met een traantje in de ogen!

Daarna werd er natuurlijk wat afgeknuffeld en gekust (we hielden het wel proper langs de kant van de Ourthe)! En werd de kajaktocht verder gezet met veel emoties en dromen. Wij zijn zowat de eerste die verloofd zijn in onze vriendenkring, maar we zijn al lang genoeg samen en we hebben al heel wat watertjes samen doorzwommen. Dus hop met deze nieuwe uitdaging!

En ik wil deze uitdaging nog wat groter maken, want ik wil namelijk mijn jurk zelf naaien! Concrete plannen zijn er nog niet, daar hou ik jullie wel subtiel van op de hoogte, maar Het Lief leest deze blog af en toe ook, dus zal er niet te veel onthult worden voor de grote dag! Die overigens nog wel een tijdje kan uitblijven, want ik heb gehoord dat de trouwzaal een hele tijd op voorhand geboekt moet worden!

Dus ja, grote plannen hier! Maar ik zie het helemaal zitten, zolang het maar met Het Lief is!

19274772_10154899623454480_8149156210195348035_n

8 thoughts on “Dé vraag

  1. Whoehoe! Gefeliciteerd! Wat en leuk aanzoek en mooie vooruitzichten. Gaaf om zelf je jurk te maken zeg. (Een middagje passen voor inspiratie kan altijd. Dat vond ik zo leuk, het passen.) Geniet van deze leuke tijd!

    Groetjes, Jeanine.

Geef een reactie

