Yellow Stone

dsc_0987

Dit patroon stond al enige tijd op het lijstje om het Lief af en toe ook eens te verwennen met een maaksel. En het mag eens iets anders zijn dan al die T-shirts dat hij altijd maar krijgt!

Dus kocht ik deze okergele dikke stof, ik denk dat het een soort canvas met een ietsiepietsie rek is. En dat laatste onderdeel maakte het naaien misschien een tikkeltje moeilijker… Maar het maakt het wel zachter om te dragen voor hem.

dsc_0974

Gulpen naaien blijft toch iets moeilijk. Het is zeker niet mijn eerste, maar toch moet ik steeds opnieuw even de instructies erg goed lezen stap voor stap… En ik heb het gevoel dat ik hier iets verkeerd gedaan heb. Ik kan niet juist zeggen wat, maar er scheelt toch iets aan. Maar het is perfect draagbaar, dus denk ik niet dat dat het Lief tegen zal houden om deze te dragen.

dsc_0975

Zoals je misschien al gezien had: ik heb cargo-pockets toegevoegd aan de zijkant. Het Lief draagt niet graag broeken zonder grote zakken. Dus wist ik dat ik ze zou moeten toevoegen, anders zou de broek amper tot niet gedragen worden… Ik ging aan de slag met de allerlaatste restjes van de stof en ik perste er nog net 2 cargo-pockets uit. Helaas zijn de zakken ietsje te klein uitgevallen, maar ik had écht geen stof meer over op het einde! Haha!

dsc_0985

Ik koos effen, zwarte knopen voor de cargo-pockets. Ik wilde het simpel houden, aangezien die zakken al zoizo de aandacht opslorpen. Daarnaast zette ik ook jeans-versteviging knopjes op de heupen. Gewoon, als versiering!

dsc_0977

De broek past hem best goed, maar voor volgende keer ga ik toch 2 cm uit de middennaad achteraan halen. Misschien moet hij dan geen riem meer aan en verzamelt er misschien wat minder stof rondom achteraan. Hoewel het Lief steevast een riem draagt in elke broek: te groot of niet! En hij heeft liever een broek die iets te groot is dan iets te klein.

dsc_0976

Ik vind de kleur zo leuk! Okergeel is een moeilijke kleur om te combineren, maar het is zo’n mooie kleur. Het Lief wist dus ook niet goed wat hij erboven moest dragen. Maar dat lichtgrijze shirt er bovenop vind ik precies wel goed!

Hmm, misschien had ik eerst even de plooi eruit moeten trekken, vooraleer ik bovenstaande foto nam.

dsc_0972

De short heeft een tijdje in de kast gehangen, voor we foto’s konden trekken. Nu maar hopen dat hij hem leuk genoeg vindt en hij hem af en toe draagt! Maar niet voor het werk natuurlijk,want dan schiet er straks niet veel van de broek meer over! Daar mag hij een short uit de winkel voor aantrekken. 😉

dsc_0988

6 thoughts on “Yellow Stone

Geef een reactie

