Naais to meet you!

naais-to-meet-you-koffieklets-copy

Ik kreeg van Ann van Anntjes Atelier het denkbeeldige stokje door om mee te doen aan deze leuke blogtour! Het idee ontsprong aan het creatieve brein van Evelien van Sewbidoo en het is ondertussen heel naaiend en bloggend België aan het inspireren!

Deze leuke blogtour is ook gekoppeld aan een fantastische naaidate, maar helaas is  29 oktober niet echt een optie, al mijn tijd gaat momenteel naar ons nieuwe huisje… En ik vind het echt jammer dat ik er niet bij kan zijn!

De opdracht is dus om volgende 3 vragen te beantwoorden. Dus ah-um:

  1. Wat was je eerste stuk dat je maakte en voor wie?

Ik heb leren naaien van mijn oma. Of toch de basis-beginselen, de rest heb ik via naaiboekjes of via youtube geleerd. Eén van mijn allereerste lessen was om een recht rokje te maken uit satijn voor mezelf. Ik werd helemaal opgemeten en kreeg dan de uitleg van hoe nepen berekend moesten worden, waar ze ingezet moesten worden en hoe ze gestikt moesten worden. Maar het allereerste kledingstuk dat ik helemaal zelf maakte, zonder hulp, was een rood overslagjurkje voor mezelf. Het was helemaal géén succes, maar toch heb ik het vaak gedragen, zo trots was ik erop!

2. Op welk genaaid stuk ben je het meeste trots?

Dat vind ik een moeilijke… Over een jaar ga ik zoizo zeggen: mijn trouwjurk! Allez, hopelijk toch, haha. Maar momenteel denk ik dat mijn gevoerde Blossom jas het meest complexe stuk is dat ik al genaaid heb, maar ik vind mijn burda feestjurk 03/2016 #120 het leukste kledingsstuk tot nu toe.

Op het jurkje krijg ik altijd veel complimenten, maar het naaien ging best vlotjes. Bij de blossom jas te naaien, heb ik veel meer afgezien! Helaas zit mijn bleuet nogal krap rond mijn armen en is die dus niet echt draagbaar meer, tot ik er eens tijd voor uittrek om deze aan te passen.

image2

tlxcfxt

3. Welke naaister/ontwerper/blogger/youtuber/instagrammer zou je graag eens in het echt ontmoeten?

Zowaar vind ik deze vraag nog moeilijker! Ik vind iedereen die creatief bezig is altijd enorm inspirerend! Ik kijk ook graag eens naar mensen die een compleet andere stijl hebben dan ik. En ik heb ook al wel eens wat bloggers ontmoet bij een blogmeet, maar ik ben zelf niet zo’n grote babbelaar. Maar Tilly van Tilly and the Buttons, die zou ik wel eens een keertje willen ontmoeten. Dat lijkt mij zo’n straffe madam, maar dan met een zacht kantje! En ze heeft ook zo’n fantastische retro-stijl en ze maakt ook patronen zo, dat vind ik helemaal geweldig!

bow_back_nettie_3

Zo, dat was leuk!

Ik geef hierbij het stokje door aan:

  • Els van KoekjeHaakjeMaakje. Het naaien ging even wat minder, maar dat hebben we allemaal wel eens. Ik vind het vooral fantastisch dat zij geen schrik heeft om met moeilijke stofjes aan de slag te gaan zoals satijn of om een winterjas te maken voor de kinderen van haar collega. Dat bewonder ik wel aan haar! Daarnaast verwende ze vorig jaar ook menig naaisters met een heuse ‘Meet The sewer’ bijeenkomst, wat nogal organisatie vraagt!
  • Eefje van WollebolbyEefje. Ik ontmoette deze geweldige dame op een bloggersmeet in juni en ik vond haar meteen een leuke uitstraling hebben. Haar vader-dochter twinning setjes zien er altijd piekfijn uit en ze kan ook wat restjes zo opgebruiken. Ja, het is altijd een plezier om haar blog te lezen!
  • An van Krullenbolblog. Handig om zo’n man te hebben die een avondcursus fotografie volgt, en bij haar levert het vooral prachtige foto’s voor haar blog op! Het valt me ook altijd op dat An heel leuke combinaties van verschillende stofjes en accessoires maakt! Lekker vrolijk ook! Ze doet dat goed 😉

Ik ben benieuwd wat zij hierop zullen antwoorden!

9 thoughts on “Naais to meet you!

  1. Dag Ellen, bedankt om het virtuele stokje aan mij door te geven. Intussen heb ik het naaien terug opgepikt maar staat het bloggen op een laag pitje. Er zijn heel wat stukken nog niet op de blog verschenen. Ik probeer daar terug werk van te maken. Wat een prachtige jurk ! Dat is een stuk dat jou heel mooi staat met terechte complimenten ! Ik probeer dit weekend mijn Naais to meet you te publiceren. Bedankt om het virtuele stokje aan mij door te geven.

    • Bedankt voor het compliment! Altijd fijn om te horen van een andere naaister. En we hebben allemaal wel eens drukke momenten in her leven hè, of je prioriteiten liggen momenteel ergens anders, maar dat is natuurlijk geen enkel probleem hè! Ik kijk uit naar je blogpost! Groetjes, Ellen.

  2. Pingback: Naais to meet you ! | Koekje Haakje Maak Je

Geef een reactie

