BijKNIPpen

dsc-7024

Hmm, mijn ochtendkop op foto vind ik precies niet zo geweldig…  Maar ja, anders geraakt deze blouse nooit op de blog! Dit hemdje naaide ik al geruime tijd geleden – zo lang al, dat ik niet meer weet wanneer precies, oeps! – maar moest dus dringend gepost worden.

dsc-7017

Het model is blouse 24 uit de Knip mei 2018. Ik maakte wel een heleboel veranderen…

Zo zag ik al tijdens het naaien en tussendoor te passen, dat deze blouse véél te wijd zou zijn voor mij. Ik hou wel van een los model, maar ik wilde niet bepaald vleermuismouwen door het overtollige stof dat onder mijn oksels vast zat. Dus naaide ik op de taille al 2 cm in, waardoor de blouse dus in totaal 8cm minder breed op mijn taille werd. Dat hielp al een beetje. Vandaar ook de titel voor deze post: er is serieus wat bijgeKNIPt!

De zakken op de borst liet ik weg, omdat de stof zó hevig is in zwart/witte strepen, wilde ik geen extra drukte op het voorpand.

Uit het allerlaatste restje stof knipte ik 2 biesjes en ik knoopt de mouwen op ter hoogte van mijn elleboog. Dit geeft 3/4 mouwen en zo heb ik het graag voor op het werk, daar stroop ik altijd lange mouwen op.

Verder had de blouse nog zeker 3-4cm langer mogen zijn, maar ik heb het patroon gevolgd en ik heb stof tekort om het opnieuw te maken. Dus het zal zo moeten blijven…

dsc-7025

Ik weet zelfs al niet meer waar ik de stof nu weer gekocht heb… Het is een soort double gauze, wat het heel zacht maakt om te dragen, en ook heel luchtig. Er zit een ieniemienie beetje rek op en dat maakte het naaien van dit model er toch niet gemakkelijker op. Maar eigenlijk zijn de moeilijke delen nog wel goed gelukt (kraag, aanzet voor de kraag, etc..)

dsc-7013

Ik moet zeggen dat ik deze blouse afgelopen winter toch regelmatig gedragen heb! Zowel thuis als op het werk. Een mooie aanwinst voor mijn garderobe!

Plaats een reactie