Geboortecadeau

dsc-7001

Ik wilde mijn zwangere collega verrassen met een leuk, handgemaakt cadeautje voor de wolk van een baby. In deze Corona-tijden moeten bevallen, dat is toch ook niet alles. En daarom koos ik om het cadeau af te geven tijdens haar laatste week werken voor haar zwangerschapsverlof. Hoe minder contact met elkaar, hoe beter. Al had ik het liever na de bevalling afgegeven en de naam van de kleine nieuwkomer erop gedrukt.

dsc-6928

Ik begon mijn zoektocht naar een leuk stofje al in januari en vond deze leuke tricot met blaadjes bij Het Creatief Naaiatelier Het Speldenkussen in Nederland. Wel moeilijk om stofjes te kiezen voor een ander, vind ik! Ik wist toen al dat ze zwanger was van een baby-meisje, maar ik wilde niets roze doen. Maar toch moest het wel meisjesachtig genoeg zijn. Daarom naaide ik er ook de haarband bij naar het gratis patroon van My Simply Special.

Het patroon voor het zeverdoekje komt van het boek Hip, Stoer en Lief. Als ook het patroon voor de overslagromper. (Een topboek met leuke patronen en een duidelijke uitleg trouwens!)

De jumpsuit is natuurlijk het patroon van Stella van Sofilantjes. Deze vind ik zó schattig voor de kleintjes.

dsc-6927

Ik vind het zelf een superleuk setje en leuk dat alle kleurtjes zo goed matchen. De collega in kwestie leek me ook wel aangenaam verrast door dit cadeautje. Ik denk dat ik zelf wel blij zou zijn om zoiets (uniek) te krijgen!

dsc-7002

En ja, helaas zal mijn collega moeten bevallen met een mondmasker op. Oma’s en opa’s zullen niet op kraambezoek mogen komen in het ziekenhuis, maar ook thuis moet het tot een minimum beperkt worden. En omdat de mondmaskers op het werk nog niet geleverd waren tijdens haar laatste week, naaide ik toch nog een paar mondmaskers zelf voor haar. Ik gaf haar er 2 leuke met bloemetjes voor zichzelf en 2 (saaie) blauwe voor haar vriend.

 

Zo, en nu in spanning afwachten op de mooie naam die ze gekozen hebben voor hun spruit!

 

Plaats een reactie