Rijstkussen

dsc_0514

Ik speelde al een tijdje met het idee om zelf een warmtekussentje te naaien. De kersenpitten stinken eigenlijk nogal als je een kersenpitkussen opwarmt, dus dacht ik maar iets anders te gebruiken. Rijst had ik natuurlijk nog liggen, dus wilde ik eerst een een prototype met rijst maken. Ik heb wel gelezen dat de rijstkussentjes minder lang warm blijven, dan bijvoorbeeld gerst of rogge… Dus dat is dan voor een volgende keer.

dsc_0515

Ik naaide met een heel kleine steek, zodat er geen korrels tussen zouden glippen. Eerst naaide ik een zakje van een katoentje dat ik niet zo mooi vind, dat gebruikte ik als voering binnenin. Daarna naaide ik de buitenkant van rode katoen en een leuk blauw katoentje met dierenprint.

dsc_0517

Ook al is het nogal warm buiten momenteel, mijn rijstkussen ligt al klaar voor de moment dat de temperaturen weer beginnen te zakken of als mijn beenblessure weer de kop op zou steken – maar laten we hopen van niet…

Plaats een reactie